Skarbiec Holding – strategia 2020

  • 2x więcej aktywów w funduszach skierowanych do szerokiego grona inwestorów
  • 3x więcej segmentów produktowych
  • 4x więcej kanałów dotarcia do klienta

Skarbiec Holding S.A., właściciel Skarbiec TFI - jednego z największych, niezależnych Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych na polskim rynku, opublikował strategię do roku 2020. Zgodnie z jej założeniami i celami w ciągu 3 lat Skarbiec Holding stanie się spółką silniejszą, o bardziej zrównoważonej strukturze przychodów i zysków. Działania zmierzające do osiągnięcia powyższych celów strategicznych skoncentrowane będą na trzech głównych obszarach:

- podwojeniu aktywów w funduszach skierowanych do szerokiego grona inwestorów
- rozbudowie oferty produktowej
- poszerzaniu kanałów dotarcia do klienta.
 
Spółka zamierza skoncentrować się na zwiększaniu aktywów pod zarządzaniem w Grupie Skarbiec, przy czym największy nacisk położony będzie w najbliższych trzech latach na rozwój aktywów funduszy niededykowanych przy jednoczesnej dbałości o ich strukturę, co pozwoli na zrównoważanie źródeł przychodów i wyników Grupy. Docelowo, do 2020 roku wartość aktywów funduszy detalicznych pod zarządzaniem Skarbiec TFI ma się podwoić do 8 mld PLN. Z kolei segment funduszy dedykowanych ma ulec przedefiniowaniu zgodnie z obecnymi trendami rynkowymi w kierunku oferowania dedykowanych rozwiązań strategicznych dla klientów.
 
Zgodnie z nakreślonymi kierunkami rozwoju obu segmentów aktywów pod zarządzaniem poszerzana będzie także oferta produktowa Skarbca. Porządkowaniu jej w obszarze tradycyjnych funduszy dłużnych i akcyjnych, z których od lat znany jest Skarbiec, towarzyszyć będzie kontynuacja rozwoju funduszy alternatywnych (strategie absolute return, multiasset, ilościowe). Tak zbudowana oferta Skarbca uzupełniona zostanie o trzeci, dopełniający filar – fundusze aktywów alternatywnych w tym nieruchomościowe, wierzytelnościowe, mezzanine czy private equity i focused equity. Strategia przewiduje, że nowe fundusze będą odpowiadać za około ¼ aktywów, a dzięki ich wprowadzeniu liczba segmentów produktowych w ofercie Skarbca zwiększy się trzykrotnie.
 
Dotarcie z tak bogatą ofertą do potencjalnych klientów ma umożliwić Skarbcowi rozbudowa kanałów dystrybucji. Strategia zakłada w tym zakresie m.in. rozwój segmentu B2B nakierowanego na klientów preferujących rozwiązania dłużne, przebudowę kanału bezpośredniej sprzedaży B2C poprzez nową platformę on-line oraz budowę własnej sieci sprzedaży (w oparciu o AFI i potencjalnie wealth management). Skarbiec będzie kontynuował wieloletnią i skuteczną współpracę z partnerami bankowymi, intensyfikując jednocześnie kooperację z dystrybutorami niezależnymi. Zgodnie z założeniami strategii liczba kanałów dotarcia do klientów ma wzrosnąć czterokrotnie.
 
Zaprezentowana dziś rynkowi strategia Skarbca do roku 2020 to efekt intensywnych prac całego naszego zespołu w ostatnich miesiącach. Naszym głównym celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie gdzie chcemy być w średnim terminie i jaką drogą chcemy tam dojść, bazując na naszych kompetencjach i wieloletnich doświadczeniach, skonfrontowanych z oczekiwaniami co do tego, w jakim kierunku zmierzać będzie rynek funduszy. W naszej opinii rynek ten ma wciąż bardzo dobre perspektywy. Czynniki makroekonomiczne, wzrost zamożności społeczeństwa i działania systemowe sprzyjać będą naszym zdaniem wzrostowi zainteresowania oszczędzaniem i chcemy jak najlepiej wykorzystać tę sytuację. Jednocześnie pracując nad strategią, musieliśmy wziąć pod uwagę tak istotne czynniki, jak coraz bardziej wymagające otoczenie regulacyjne w kontekście MIFID II, obserwowane zmiany rynkowe w zakresie dystrybucji oraz ewoluujące oczekiwania klientów. Wszystkie te kwestie wpłynęły na decyzję o rozszerzeniu modelu biznesowego Spółki i rozbudowę jej kompetencji w trzech głównych obszarach: aktywach podzarządzaniem, produktach i kanałach dotarcia do klienta. Jestem przekonany, że wdrożenie i skutecznarealizacja strategii przyczynią się do dalszego rozwoju Skarbca i będą powodem do satysfakcji dla naszych klientów, zespołu i akcjonariuszy – mówi Bartosz Józefiak, prezes zarządu Skarbiec Holding S.A.
 
Stawiamy na rozwój organiczny, co nie znaczy, że nie bierzemy pod uwagę akwizycji. Będziemy przyglądać się rynkowi zarówno pod kątem konsolidacji, jak i uzupełniania biznesu Skarbca o elementy komplementarne do obecnej działalności. Mamy mocną pozycję finansową, co pozwala nam planowaćambitny wzrost przy jednoczesnym podtrzymaniu ogłoszonej w tym roku polityki dywidendowej dodaje Bartosz Józefiak.
 
Dążymy do tego, by Skarbiec był coraz silniejszą organizacją – zarówno pod względem pozycji rynkowej, jak i poziomu aktywów. Zakładamy podwojenie aktywów funduszy skierowanych do szerokiego grona inwestorów przy jednoczesnej dbałości o ich zrównoważoną strukturę, co korzystnie wpływać będzie na powtarzalność wyników finansowych. Sprzedaż do coraz bardziej wymagającego klienta stymulować będziemy nowymi rozwiązaniami w ofercie Skarbca – funduszami wierzytelnościowymi, nieruchomościowymi czy typu private equity. Chcemy być także przygotowani na oczekiwane - ze względu na trendy demograficzne i zmiany regulacyjne - zwiększenie zainteresowania produktami emerytalnymi, takimi jak długoterminowe plany oszczędzania, PPK i PPE. Reasumując, będziemy oferować kompleksowe rozwiązania dla szerokiego grona klientów, zainteresowanych lokowaniem oszczędności w różne produkty, dopasowane do przyszłych potrzeb kapitałowych, preferowanego horyzontu czasowego inwestycji czy skłonności do ryzyka. Pod tym kątem rozbudowywać będziemy także sieć kanałów dotarcia do klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych – mówi Ewa Radkowska-Świętoń, wiceprezes zarządu Skarbiec Holding S.A.
Ta strona używa plików cookies. Kontynuując wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej w tutaj.
Akceptuję  |   Ukryj